آشپزی و دوستی
غذاهای ایرانی و خارجی و انواع دسرها وخواص میوه ها
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم روز زیبایی داشته باشید. امرو.ز میخوام سوشی  رو یادتون بدم با من همراه شوید.

مواد لازم برای سوشی...

1- برنج : 3 فنجان                             2- آب : سه و نیم فنجان

3- نوری که قبلآ توضیح دادم : 2 تا 3 ورق

 

 

موادی که بعد از پخت به برنج اضافه میشود:

1- سرکه سفید ( سرکه برنج ) : 4 قاشق غذاخوری                    2- شکر : 2 قاشق غذاخوری

3- نمک : 2 قاشق چایخوری                                       4- خیار : 1 عدد

5- کاهو چینی : 2 تا 3 برگ                                        6- میگو : 8 تا 10 عدد

7- مایونز : به میزان لازم                                        8- کنجد سفید : به میزان دلخواه

طرز تهیه :

این غذا عزیزان به دو صورت رول میشه یکی اینکه نوری در رو وبرنج در داخل دیده میشود ونوع دیگر کنجد روی برنج در بیرون و نوری در داخل دیده می شود.

حصیر مخصوص درست کردن نوری ماکی یا سوشی ماکی را آماده کنید  روی آن سلفون پهن کنید و بعد روی آ$ن یک ورق نوری قرار دهید ( نوری دو رو دارد  طرفی که براق نیست و مات است را به طرف بالا  قرار دهید.) معمولآ نوری به صورت ورق های مستطیل  فروخته می شود که باید ضلع بلند تر را به طرف خود قرار دهید تقریبا 250 گرم برنج پخته شده را روی نوری  با دست به ضخامت 5 تا 7 میلیمتر پهن کنید  در موقع پهن کردن برنج  برای اینکه برنج خوب صاف شود و به دست نچسبد  دست ها را در مخلوط  سرکه و آب خیس کنید ( سرکه از گسترش میکرب ها جلوگیری میکنه عزیزان )  بعد روی آن سر تا سر کنجد بمالید  سپس نوری را با دست بگیریدو از روی نایلون  جدا کنید  و روی سلفون .. ورقه نوری و برنج و و کنجد که به هم چسبیده اند  را پشت و رو کنید .

کنجد در زیر و برنج در وسط و نوری را قرار دهید در رو. بعد از طرفی که نوری جلوی شما قرار دارد 1\3  را خالی بگذارید  و خیار ها و کاهو هایی را که از درازا برش های نازک داده اید و بلند روی نوری قرار دهید  بعد میگو ها را ( در یک ردیف تمیز ) بچینید.

سپس روی آنها کمی مایونز بریزید  بعد نوری را بدون سلفون  بگیرید و شروع به رول کردن کنید تا انتها.

 سلفون را روی آن بپیچید چون به این صورت سوشی خشک نمیشود و برش زدن آن راحت تر است.

در انتها روی نایلون غذا ( نوری ماکی ) را با حصیر مخصوص یا سوداره رول کنید و با دست در حالی که روی آن  فشار وارد می کنید رول را شکل بدهید. بعد آن را از روی نایلون به اندازه های دلخواه برای سرو برش بزنید.

وقتی برش زدید در ظرف مورد نظر بچینید و دور آن را توسط میگو و برگ ریش شده کاهو تزیین کنید .

نوش جان موفق باشید بای.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم امروز یه روز پر از امید براتون باشه .امروز نمیخوام در مورد غذا چیزی بزارم بلکه در مورد ارزش غذایی آبزیان مطالب جالبی رو میخوام براتون بزارم امیدوارم  ازش استفاده کنید.

ارزش غذایی آبزیان

همه ما انسانها میدونیم که مصرف آبزیان تمامی پروتئین ها چربی ها و ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن را تآمین میکنند.ولی چیزهایی که از تحقیقات من به دست اومد موارد زیر هست که خیلی از شما عزیزان در مورد اون چیزی نمیدونید و حتی خود من هم تا هفته پیش چیزی نمیدونستم واقعآ فاجعه هست که در موردش چیزی نمیدونستم ولی الآن در موردش مطالب مفیدی میدونم و میخوام این مطالب مفید رو در اختیار شما دوستان قرار بدم با من همراه شوید.

بدن انسان به طور میانگین  روزانه به 75 گرم پروتئین نیاز دارد که از این میزان باید 40 گرم پروتئین حیوانی  باشد  بنا بر این  بهترین منبع پروتئین حیوانی گوشت ماهی و میگو هست.

آبزیان به لحاظ ویژگی هایی که الآن میگم از نظر ارزش تغذیه در اولویت مصرف هستند.

1-میزان هضم پذیری گوشت ماهی بین 89 و 96 درصداست  در حالی که این میزان  در گوشت مرغ بین 78 و 90 درصد است.

2-بیماریهای مشترک بین انسان  و آبزیان بسیار کمتر از بیماریهای مشترک انسان و دام است. بنابراین گوشت آبزیان  به مراتب سالم تر از گوشت  دام و طیور است.

3-غنی بودن گوشت ماهی از املاح معدنی مانند آهن و سلنیم و ید و کلسیم و منیزیم از ویژگی های گوشت آبزیان است.

4-غنی بودن گوشت آبزیان  از اسیدهای چرب امگا 3 از نظر تغذیه ای جایگاه خاصی  به آبزیان می دهد.

5-میزان اسید آمینه (تریپتوفان) موجود در گوشت آبزیان در مقایسه  با گوشت قرمز و مرغبالاتر هست. این اسید آمینه قابلیت تبدیل  به نیاسین (ب3) را دارد و مانند یک ویتامین در بافت بدن نقش تنظیم کننده  را ایفا می کند.

مهمترین ارزش غذایی آبزیان  در پایین بودن کلسترول آنها است. این خاصیت توآم با چربی امگا 3 ماهی که باعث کاهش تری گلسیرید خون میشه نقش مهمی در سلامت قلب و عروق ایفا میکنه. امگا 3 موجود در ماهی با رقیق کردن خون و جلوگیری از لخته های پلاکت در داخل رگ های خونی تا 50 درصد از سکته های قلبی جلوگیری میکند. بنابراین برای پیشگیری  از وقوع این نوع سکته و سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی  مرتب  ماهی و میگو مصرف کنید.

اسید چرب امگا 3 در ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد و ساردین و قباد و سفید و.... از میزان پروتئینی که باعث تشکیل پلاکت های آسیب رسان در مغز می شود می کاهد و از بیماری آلزایمر جلوگیزی می کند.

همچنین از مصرف ماهی از ناهنجاریهای روانی و مشکلات روحی می کاهد. زیرا ماهی نوعی اسید چرب خاص (د کوزاهگزانوئیک) دارد  که موجب افزایش سروتونین در پلاسمای خون شده ودر نهایت باعث کاهش افسردگی  و بیماری های  روحی می شود.

بهترین نوع ماهی . ماهی های پر چربی مثل کولی و آزاد و قباد و سفید و ساردین و کپور و تن و شاه ماهی است .زیرا در آبزیان  هر چه میزان چربی بالاتر باشد قدرت از بین بردن و کاهش بیماری های قلبی و عروقی  بیشتر  است. از آنجایی که چربی ماهی از نوع غیر اشباه شده است مضرات چربی های   اشباح شده را از بین می برد.

ماهی های روغنی  به خصوص قزل آلا و قباد سبب بهبود جریان خون می شوند که این خاصیت عامل مهمی در جلگو گیری از سکته های مغزی است.

خوب این تمام تحقیقات من در 3 روز توسط چند تا از بچه های گروه بود که جمع آوری و نکات مهم را گلچین کردیم و اون رو اول به استاد مان و پس از تآیید به شما دوستان عزیز انتقال دادیم امیدوارم که از این مطالب به دست اومده نهایت استفاده را بکنید و بهرمند شوید.

مواظب خودتون باشید دوستون دارم بای.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امروز میخوام شما عزیزان رو به آشپز خونه ژاپن ببرم با من همراه شوید.

یاکی سوبا

مواد لازم :

1- رشته چینی : 2 تکه                                       2- کلم سفید : نصف یک عدد کوچک

3- فلفل دلمه ای : 1 عدد                                     4- پیاز : نصف یک عدد              

5- سوسیس کوچک : 4 عدد هر نوع که دوست دارید.

6- روغن مایع : 1 قاشق غذاخوری                      7- روغن کنجد : 1 قاشق سوپخوری 

8- فلفل و نمک : به دلخواه                                9- سس سویا : 3 قاشق سوپ خوری

10- نوری برای تزیین : به دلخواه                        11- ترشی زنجفیل : به دلخواه    

 

طرز تهیه :

ابتدا رشته چینی رو مثل ماکارونی 3 دقیقه بجوشانید و آبکش کنید. کلم را به رشته های باریک در بیارید و 2 سانتی خرد کنید و کنار بگذارید. به همین ترتیب فلفل دلمه ای را نیز خرد کنید.

پیاز را خلالی خرد کنید و سوسیس  را نیز به قطعات کوچک ببرید. سپس ماهیتابه را کمی داغ کنید و روغن مایع و کنجد را با هم مخلوط کرده در ماهیتابه بریزید . کلم خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بلافاصله فلفل دلمه ای را بریزید و قدری تفت دهید بعد سوسیس را اضافه کنید و مهمراه مواد قبلی خوب هم زنید و تفت دهید پس از اون نمک و فلفل را اضافه کنید و رشته را بریزید و بعد از کمی تفت خوردن  سس سویا را بریزید  و مخلوط کنید و کنار بزارید.

غذا را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن نوری خرد شده و ترشی زنجفیل بریزید و تزیین کنید.

تذکر :

 به یاد داشته باشید برای حفظ شکل ظاهری نوری  حتما موقع سرو به سطح غذا ریخته شود زیرا دمای زیاد باعث تغییر رنگ نوری میشود.

در این غذا می توان بنابر ذائقه مقدار سبزیجات را کمتر یا بیشتر کرد.( نوری برای بستن و نگه داشتن سوشی استفاده می‌شود. این یك علف دریایی نیست. اما یك خزه دریایی قهوه ای تیره است كه در مرداب رشد می‌كند. بعد از جمع آوری ، آن‌ها را آب كشیده و در سینی چوبی خشك می‌كنیم. سپس آن‌ها را فشار می‌دهیم تا به صورت ورقه ورقه در بیاید.برای جایگزین آن در مناطق دیگر می‌شود از برگ خوراکی درختان دیگر نیز استفاده کرد) البته میتونید از برگهای خوراکی دیگری نیز استفاده کنید.

طبخ سبزیجات در غذاهای ژاپنی در حدی است که از خامی در بیان ولی پخته نشن  یعنی فقط در حد تفت دادن .

میتوانید ترشی زنجفیل را از فروشگاه های معتبر یا بازارهای تهران تهیه کنید که خیلی خوشمزه هستن.

نوش جان مواظب خودتون باشید بای

نوشته شده در تاريخ جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم روزی پر از شادی داشته باشید. میخوام شیرینی ژ له ای رو یادتون بدم با من همراه شوید.

مواد لازم.برای تهیه وشیرینی ژله ای

1- آرد سفید گندم : 100 گرم                             2- آرد ذرت : 25 گرم

3- بیکینگ پودر : یک چهارم قاشق چایخوری

4- تخم مرغ خنک : 5 عدد                       5- پودر قند : 125 گرم

6- وانیل : نوک قاشق چایخوری                     7- نمک : نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم جهت تهیه لایه ژله

1- پودر ژله انار یا توت فرنگی : 75 گرم                     2- آگار : 8 گرم

3- شکر : 100 گرم                                     4- آب : 300 میلی متر

5- رنگ خوراکی سبز : چند قطره     

6- قالب مخصوص رولت یا پلمبیر : 1 عدد

 

 

آماده سازی و لایه گذاری شیرینی  

1- آب کمپوت آناناس : 1\2 پیمانه                  2- خامه شیرین قنادی : 250 گرم

3- توت فرنگی رسیده و سفت : 4 عدد                 4- گردو : 30 گرم ریز خرد شده

 

نکته: ابتدا نان رولت را آماده کنید .

 

طرز تهیه ژله :

پودر آگا ر و شکر را با هم مخلوط کنید  و با 200 میلی متر آب روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا مایع بجوشد. بعد از جوشش 5 دقیقه صبر نیاز دارید  سپس مایع رو از رو حرارت برداریدو ( یک سوم پیمانه از آن را جداگانه نگه دارید چون لازم داریم )

بقیه 100 میلی لیتر آب را بجوشانید و پودر ژله آماده را در آن حل کنید . دو مایع را با هم مخلوط کرده و اون رو داخل قالب رولت بریزید  و قالب را در یخچال قرار دهید تا ژ له سفت شود.

 

 

طرز تهیه  لایه گذاری شیرینی :

اگر لبه های نان رولت خشک شده است یک سانت از دور  اون رو ببرید .

نوار میانی  به اندازه 55 سانتی متر در 6 سانتی متر و 55 سانتی متر در 6\5 سانتی متر  و 55 سانتی متر در 7 سانتی متر  از نان رولت را برش دهید .

خامه قنادی کاملآ بزنید تا فرم بگیرد  قالب را از یخچال خارج کنید  و کمی خامه روی ژله بمالید  و نوار 6 سانتی متری را روی خامه کیپ کنید . روی نان کمی آب آ ناناس بزنید  روی نان را خامه مالیده و توت فرنگی  و گردوی خرد شده را روی آن بپاشید.  نوار 6\5 سانتیمتری را  روی آن کیپ کنید  و کار را با نوار 7 سانتی ادامه دهید.

روی شیرینی را با محافظ غذا پوشانده و 3 ساعت در یخچال سرد کنید.

برای برگرداندن شیرینی ابتدا دور آن را از قالب  به کمک کارد آزاد کنید سپس لبه انعطاف پذیر  یک عدد پالت  را از عرض کم قالب به زیر شیرینی برده و به راحتی شیرینی را روی سطح کار برگردانید.  مقدار مایع آگار را  که کنار گذاشتیم  با رنگ سبز مخلوط کنید و با احتیاط زیاد  آن را وسط ژله قرمز بریزید .

شیرینی را به ظرف زیبایی انتقال داده و دور آن رابا توت فرنگی نصف شده و چند گل مریم زیبا تزیین کنید.

توجه : لایه ژله چون درون خودش از آگار است به قالب نمیچسبه و به راحتی جدا میشه. پس مشکلی نخواهید داشت. موفق باشید نوش جان.

    دوستون دارم مواظب خودتون باشید بای 

نوشته شده در تاريخ جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

با سلام خدمت شما دوستان عزیز امروز میخوام طرز تهیه چاهان رو یادتون بدم با من همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه چاهان.

1-برنج پخته شده : 4 پیمانه                            2- میگوی متوسط : 10 عدد

3- سیر خرد شده : 1 حبه                               4- زنجبیل تازه : به اندازه یک گردو ( خرد شده )

5- پیاز متوسط : 1 عدد                                 6- کدوی بزرگ : 1 عدد ( خرد شده )

7- هویچ متوسط : 1 عدد ( خرد شده )                 8- فلفل دلمه ای سبز زرد قرمز  نارنجی .از هر کدام نصف خرد شده .                                                 9- نخود سبز : 4 قاشق غذاخوری پر ( پخته شده )

10- پیازچه خرد شده : 3 قاشق غذاخوری پر             

11- قرص عصاره مرغ : 1 عدد                      12- تخم مرغ : 2 عدد 

13- سس سویا رقیق: 1 قاشق غذا خوری           14- نمک و فلفل : به میزان دلخواه 

 

طرز تهیه :

یک ماهی تابه را خوب گرم کنید 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن مایع داخل آن ریخته و 2 عدد تخم مرغ را در ظرف دیگر هم بزنید و داخل روغن ماهی تابه بریزید و سریع هم بزنید .وقتی کمی خودش را گرفت آن را داخل ظرف دیگری بریزید .

دوباره داخل ماهی تابه 2 قاشق غذاخوری روغن مایع ریخته و پیاز و زنجبیل و سیر را کمی در آن سرخ کنید  بعد هویچ و کدو و فلفل دلمه ای و میگو ی پاک شده که به آن نمک زده اید را داخل ماهی تابه  ریخته و سرخ کنید.

وقتی میگو پخته شد و همان طور که تابه روی حرارت است برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد قرص عصاره را که حتمآ خوب پودر شده را به آن اضافه کنید . سپس تخم مرغ را  به آن اضافه کنید و هم بزنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل را بزنید و سس سویا را به داخل و کناره دیواره ماهیتابه بریزید و غذا را خوب هم بزنید  این کار برای استفاده از بوی سس در غذا است نه فقط طعم آن  در انتها پیازچه و نخود فرنگی  را جدا جدا اضافه کنید و کمی هم بزنید . در این غذای خوشمزه مواد خیلی احتیاج به سرخ شدن ندارد فقط به اندازه ای که برنج و مواد پخته و نرم شوند .

توجه : چاهان به معنی برنج تفت داده شده است.

شما عزیزان میتوانید از برنج پخته هم استفاده کنید که فکر کنم اینطور بهتر باشه آخه ما ایرانی ها تحمل خام خواری رو در بعضی غذاها نداریم . پس توصیه میکنم برنج را از قبل بپزید..

 شما میتوانید برای تزیین این غذا یک ظرف شکل دار را که نه سر دارد و نه ته در ظرف مورد نظر خود گذاشته  و این مواد را با فشار درون آن ریخته و وقتی فرم گرفت ظرف شکل دار را بردارید و دور این غذای زیبا را با چند دانه میگو و گشنیز تزیین کنید.

نوش جان مواظب خودتون باشید دوستون دارم بای. 

نوشته شده در تاريخ جمعه 22 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام خدمت تمام دوستان عزیز امروز میخوام خواص میوه خرما رو براتون بگم. درسته شما درست خوندید میوه خرما. خرما هم جزو دسته میوه ها محسوب میشود.حالا میخوام در مورد خواص این میوه پر ارزش و بهشتی براتون مطالبی رو بگم تا اون رو با آگاهی کامل میل کنید و ازش لذت ببرید.

خرما دارای ویتا مین های ( ای و بی و سی ) است و قند و سلولز و مواد معدنی می باشد . این میوه یک غذای کامل و طبیعی است .

غر غره و مطبوخ خرما برای سینه درد و گلو درد مفید می باشد. خرما به مقدار زیاد ( آهن و منیزیم ) دارد. خرما یک میوه گرمسیری است و فقط در نواحی و مناطق حاره می روید. خوردن روزی چند دانه خرما نه تنها آهن و منیزیم مورد لزوم را برای بدن فراهم می سازد بلکه موجب تقویت بدن و رفع کم خونی می شود مصرف اون برای مبتلایان به دیابت ضرری ندارد.

ورزشکاران و کسانی که کارهای سنگین بدنی انجام می دهند از خوردن خرما هرگز غافل نشوند.

حالا که در مورد این میوه بهشتی مطالبی را فهمیدید میتونید اون رو با اشتهای بیشتری میل کنید.نوش جان.

      مواظب خودتون باشید دوستون دارم. بای.

نوشته شده در تاريخ جمعه 22 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم روزی پر از شادی داشته باشید امروز میخوام نه در مورد غذا نه دسر و نه میوه صحبت کنم این یه بحث کاملآ جداست ولی مهم و آموزنده. لطفآ توجه کنید. مخصوصآ جوانان عزیزمون.

درمان افسردگی با گیاه علف چای

مشکلات  دنیای ماشینی باعث شده است که روز به روز افسردگی در میان افراد بیشتر شود .

متآسفانه این پدیده به صورت خفیف ومتوسط و شدید  نه فقط در افراد مسن و میانسال بلکه در بسیاری از جوانان نیز دیده میشود.

افسردگی میتواند بسیاری از عوامل زندگی از جمله فعالیت های روزانه و خوراک و لذت های زندگی و تفکرات خوب و تحرک و سلامت جسم و روح و تحصیلات و غیره را تحت تآثیر قرار دهد و در نتیجه فرد افسرده نمی تواند به خوبی از زندگی خود بهرمند شود .

به طور کلی افسردگی و مشکلات روحی و روانی می تواند از طریق اختلالات هورمونی باعث یا ئسگی زودرس و مشکلات قاعدگی و چاقی ولاغری و مشکلات پوست و ریزش مو و غیره شود.خانمها بیشتر باید مراقب خود باشند.

بیشتر این افراد انزواطلبی و افکار نادرست و خستگی و بی حالی و ترس و دلهره و نا امیدی در زندگی و غیره را در خود احساس می کنند.

خوشبختانه افسردگی قابل درمان است و شخص می تواند با درمان های دارویی درمان شود وبه صورت فردی طبیعی و فعال و خوشبخت در آید.

برای در مان افسردگی سالیان زیادیست که از انواع داروهای شیمیایی استفاده میشود ولی چون درمان افسردگی گاهی چندین سال طول می کشد مصرف کنندگان  این دارو همیشه از عوارض جانبی آن ناراضی و نگران هستند .

به همین دلیل به تازگی پژوهش های وسیعی روی گیاهان دارویی ضد افسردگی آرام بخش و ضد درد صورت گرفته و تعدادی داروی گیاهی مؤثر و دارای  حداقل اثرات جانبی به بازارهای جهانی عرضه شده است که می تواند در بسیاری از مواردجایگزین داروهای شیمیایی ضد افسردگی شود.

یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد افسردگی که خاصیت دارویی و خواص ارزنده دیگری نیز دارد دارویی است که عصاره گیاهی به نام :

که در جهان با نام :    Hypericum perfurmatum

 مشهور است تهیه میشود .  این گیاه در ایران با نام های (علف چای . گل راعی . علف هزار چشم و هوفاریقون ) شناخته می شود .St.joh ns wort

قدمت مصرف این گیاه بیش از (2000) سال است و نزد بیشتر اقوام و ملل جهان  به عنوان بهترین داروی بیماری های  عصبی مورد استفاده قرار گرفته است  تا این که حدود یک قرن پیش برای نخستین بار در آلمان از آن فرآورده  صنعتی

تهیه شد سپس حدود اگه اشتباه نکنم  سه دهه قبل یا بیشتر  که در بیشتر کشورهای (اروپایی و آمریکا ) محصولات زیادی از آن  به بازار آمد. در حال حاضر بیش از 50 کارخونه داروسازی جهان از گیاه علف چای داروهای مختلف زد افسردگی تهیه می کنند. در ایران نیز برای نخستین بار در سال 1378 از عصاره این گیاه دارویی به شکل قطره  و با نام ((هایپیران )) منطبق  با استاندارد جهانی و با کیفیتی  برابر با  انواع خارجی تهیه می شود  و به عنوان داروی رسمی  ایران شناخته شد.

با توجه  به این که به طور اساسی  و به علت شرایط آب و هوایی  گیاهان  دارویی  ایران  دارای مرغوبیت خاصی هستند بنابر این  علف چای  ایران دارای بهترین کیفیت و داروی ساخته شده از  آن ((هایپیران)) نیز از کیفیت بالایی و استاندارد  برخوردار است . این دارو در درمان افسردگی  انواع مشکلات ((عصبی و میگرن و پرخوابی و مشکلات و دردهای دوران قاعدگی و ترس و دلهره و افسردگی دوران کهولت و شب ادراری کودکان و وزوز گوش )) استفاده میشه.

هایپیران دارای عوارض جانبی نیست.و فقط در مواردی محدود ممکن است تداخل هایی با داروهای دیگر ایجاد کند که در راهنمای دارو ذکر شده است . این دارو قابل مصرف در سنین مختلف  از کودکان برای شب ادراری تا افسردگی سنین کهولت است.

 نکاتی که در باره اثرات ایده آل این دارو و بیشتر داروی های گیاهی باید در نظر داشت این است که حداقل دو  تا سه هفته پس از مصرف نباید انتظار اثر داشت .زیرا داروهای گیاهی دیر اثر هستند و اثر آنها به طور اصولی پس از 1 ماه ظاهر می شود و به تدریج به حداکثر می رسد. علاوه بر مقادیر مصرف نوشته شده در راهنمای داروی گیاهی باید به دقت رعایت شود.

همچنین داروهای گیاهی را باید به طور منظم و مرتب مصرف کرد چرا که مسئله مقدار  مدت مصرف و نظم در مصرف دارو شرط اصلی اثر بخشی داروهای گیاهی است.

در حقیقت افرادی که دارای حوصله نظم و دقت  باشند به طور اصولی از داروهای گیاهی نتایج بهتری کسب می کنند.

آمارهای تحقیقاتت کلینیکی نشان داده که رعایت مصرف صحیح ((هایپیران)) بیش از 90 درصد اثرات اید آل و مثبت  را بر جای گذاشته است . با تو جه  به بی ضرری ((هایپیران))  و داروی مشابه آن در جهان این دارو در لیست داروهای :

( بدون احتیاج به نسخه) قرار گرفته است و در همه جای دنیا می توان آن را از داروخانه های معتبر  خریداری کرد . همچنین مصرف طولانی ((هایپیران)) بدون مشکل  است  و در صورت احتیاج می توان ماه ها و حتی سال ها از آن استفاده کرد.   O t c

نکته بسیار با اهمیتی که افراد دارای افسردگی باید بدانند این است که درمان افسردگی احتیاج به زمان دارد و باید امیدوار باشن که در صورت درمان درست افسردگی  آنها بر طرف می شود و می توانند زندگی شاد و خوبی را دنبال کنند.

 از اینکه مطلب تحقیق من از گیاه چای هایپیران رو مطالعه کردید بسیار بسیار ممنونم و امیدوارم که به طور صحیح  از آن که اشاره کردم استفاده کنید و نتیجه بگیرید یه نتیجه 100در 100 بهتون قول میدم.

     خیلی دوستون دارم مواظب خودتون باشید بای.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم روزی پر از شادی در پیش  رو داشته باشید .

امروز میخوام کیک با رگه شکلاتی رو یادتون بدم.با من همراه شوید.

پاند کیک سفید با رگه شکلاتی.

مواد لازم برای تهیه سس شکلات :

1- پودر کاکائو : 2 قاشق سوپخوری                            2- کره : 1 قاشق سوپخوری

3- آب جوش : 2 قاشق سوپخوری                               4- پودر قند : 3 قاشق سوپخوری

5- بیکینگ پودر : 1\2 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای خمیر کیک :

1- کره : 1\2 پیمانه                                              2- شکر : 1 پیمانه

3- تخم مرغ : 3 عدد                                             4- وانیل شکری  : 1\4 قاشق چایخوری

5- بیکینگ پودر : 2 + 1\2  قاشق چایخوری 

6- آرد الک شده : 2 پیمانه                                       7- نمک : 1\4 قاشق چایخوری

8- شیر : 2\3 پیمانه 

 

طرز تهیه :

برای تهیه سس شکلات :

ابتدا پودر کاکائو و کره و آب جوش و پودر قند و بیکینگ پودر را با هم مخلوط میکنیم  تا به صورت سس در بیاد.

فر را روی حرارت 350 درجه فارنهایت روشن کنید . کره و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید تا سفید و یکدست شود تخم مرغ ها و وانیل شکری را هم اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید . بیکینگ پودر و آرد الک شده و نمک را به مایع اضافه کنید و با لیسک آنرا مخلوط کنید و در آخر شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

قالبی مستطیلی ( 24+13+8 ) که از قبل درون آن کاغذ روغنی انداخته اید و چرب کرده اید را بردارید .

به ترتیب یک سوم مایه کیک را درون قالب بریزید سپس مقداری از سس شکلات را روی آن بریزید به صورت رگه ای  این کار را تا جایی انجام دهید که چیزی از مایه نمونه .

قالب را درون فر قرار دهید به مدت 55 تا 60 دقیقه در طبقه وسط فر  تا کیک بپزد .

وقتی پخت از فر بیرون بیارید و بگذارید خنک شود وبعد از قالب خارج کنید و اون رو برش داده.

کیک آماده سرو است نوش جان. میتوانید این کیک را با انواع نوشیدنی ها سرو کنید .

          دوستون دارم مواظب خودتون باشید.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام میخوام براتون کوکتل بزارم.همراه شوید.

یک دسر زیبا و خوشمزه. کوکتل توت فرنگی و سیب.

اول راجع به ارزش غذایی این کوکتل زیبا و خوشمزه بگم بعد بریم سراغ اصل ماجرا تا ببینیم چی هست .

این وعده دسر به علت داشتن توت فرنگی و سیب به عنوان یکی از منابع غنی فیبر که شاخص گلیسیمی متوسزی که دارد  قند خون را به آرامی بالا  می برد. توت فرنگی علی رغم داشتن طعم شیرین  در گروه میوه های با قند نسبتآ پایین قرار دارد . هر 12 توت فرنگی متوسط  به اندازه یک عدد سیب متوسط قند دارد  که در بحث تغذیه در اصطلاح به آن یک واحد میوه گفته میشود .

کوکتل توت فرنگی و سیب :

مواد لازم :

1- سیب متوسط : 1 عدد                         2- توت فرنگی متوسط ک 12 عدد

3- شیر ک 1 لیوان                            4- شکر :  3 قاشق غذاخوری

5- خامه فرم گرفته  : برای تزیین  به میزان لازم برای هر لیوان

طرز تهیه :

سیب و شکر و شیر را داخل مخلوط کن ریخته و له کنید . توت فرنگی ها را به آن اضافه کنید  و حدود 15 ثانیه همراه با بقیه مواد آن را نیز مخلوط کنید به شکلی که توت فرنگی ها له شوند.

لیوانهایی که از قبل آماده کرده اید  را در پیش دستی دسر گذاشته و  نصف مواد را داخل آن بریزید و خامه را روی آن قرار دهید و دوباره مواد را رود آن بریزید و در آخر خامه را روی آن قرار دهید و یک توت فرنگی برداشته و نصف برش دهید به اندازه ای که از وسط نصف نشود و آن را لبه لیولن قرار دهید و  دور بشقاب خود را با کمی سس توت فرنگی رده بگذلرید و دو عدد توت فرنگی متوسط و سالم را کنارش قرار دهید.

 نوش جان.                               دوستون دارم  بای .

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

با سلام خدمت شما دوستان عزیز امروز میخوام استیک ماهی یادتون بدم بامن همراه شوید.

استیک ماهی با سس لیمو و شوید.

مواد لازم :

1-ماهی شیر یا تن ماهی سالمون : 400 گرم

2- آب لیمو : 3 قاشق سوپخوری 

3- روغن مایع یا روغن زیتون : 3 قاشق  سوپخوری

4- نمک و فلفل :  به میزان لازم

 

مواد لازم برای سس :

1- کره : 25 گرم                                     2- آر د : 25 گرم

3- شیر : 1 پیمانه                                  4- شوید تازه و خرد شده : 2 قاشق سوپخوری

5- آب لیمو : 2 قاشق سوپخوری                             6- نمک و فلفل : به میزان لازم

 

طرز تهیه :

ابتدا ماهی را برش استیکی ( برشی که ضخامت ماهی در آن به اندازه حد اقل 1.5 سانتیمتر باشد )

می زنیم سپس آب لیمو و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و ماهی را 30 دقیقه در آن می خوابانیم .

بعد از این مدت روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و اجازه میدهیم نیم ساعت دیگر مارینه شود ببخشید منظورم همون ( طعم دار ) هست.

ماهی را با کاغذ خشک کن خشک کنید .

یک تابه چدنی رده دار بردارید و روی گاز قرار دهید تا کاملآ داغ شود ولی دود بلند نشه باشه  و کمی روغن در آن بریزید و ماهی را داخل آن قرار دهید این کار برای این است که ماهی به تابه نچسبد  وقتی یک طرف ماهی خوب سرخ شد  و پخت طرف دیگر آن را سرخ کنید و بپزید.( هر طرف 4 تا 5 دقیقه )

 

طرز تهیه سس :

ابتدا در ظرفی لعابی کره را آب کرده و سپس آرد را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته بشه بعد شیر رو به اون اضافه کنید و روی حرارت بزارید البته حرارت ملایم تا کمی غلیظ شود  بعد شوید و آب لیمو و نمک وفلفل را اضافه کنید  و وقتی سس کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید .

 ظرفی کلاسیک را برداشته یا هر ظرف دیگری ماهی را در آن گذاشته و دور بشقاب خود را با رگه های سس و

با برش های لیمو و یک برگ شوید تزیین کنید.

 نوش جان مواظب خودتون باشید .

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.